Hur ser supporten ut på svenska casinon

Support på svenska casinon

Att få hjälp och support på olika webbtjänster är idag mycket viktigt eftersom man saknar den personliga kontakten med människor. Speciellt på svenska casinon där man spenderar ganska mycket tid, och pengar för den delen. Då vill man få ut det man betalar för. Vi har kollat på tre olika casinon och hur deras support ser ut.

Karl Casino

Karl Casino öppnade sin webbplats för ca 1 år sedan och man inriktar sig främst på den svenska marknaden och då förmodar vi också att man har en bra svensk support.

Direkt i menyn så hittar man enkelt till hjälpsidorna genom att klicka på ”Kundtjänst”. Går man in där ser man att Karl Casino har en svensk support med ett 08-nummer. Du har tre olika alternativ, du kan skriva in ett meddelande och bli kontaktad via e-post eller så kan du ringa numret till den svenska supporten. Under vissa tider (som inte framgår) så har Karl Casino en live chatt där du kan få hjälp på några sekunder utan att behöva ringa eller skicka meddelande. Mycket bra!

Casumo

Casumo är ett unikt casino med en annan framhållning och vision än andra på den svenska marknaden. Besöker ni casumo.com kommer ni att förstår varför. Det är ett internationellt bolag som finns i flera länder. Att ta kontakt med Casumo utan ett konto är ganska svårt, vi hittar bara ett sätt och det är genom ett kontaktformulär på sidan. Dock så finns det en bra och välskriven FAQ på svenska som tar upp det mesta, men behöver man support med att tex skapa ett konto kan man få vänta.

Faf.com

Eller Ålands Penningautomatförening som de också heter har du säkert stött på om du har åkt finlandsbåt. Företaget startade sin casinoverksamhet på båtarna och har på senare år även börjat dominera bland nätcasinon i Sverige. Paf finns på sex språk och ger även support på dessa. Även här hittar man till kundtjänst relativt lätt, i den övre menyn på sidan klickar man på fliken ”KUNDTJÄNST”. Du får val på vilken kategori du vill ha hjälp med samt ett direktnummer om du ringer från Finland eller Sverige. Det är ett 0200-nummer vilket är helt gratis för dig att ringa till, mottagaren betalar. Ett formulär finns också, man skriver att frågorna ska vara besvarade inom 24 timmar.